Tabor
TROLEJBUSY
FOTO |
MARKA | TYP | ILOŚĆ |
![]() |
Solaris | Trollino 12 S | 9 |
![]() |
Solaris | Trollino 12 MB | 20 |
![]() |
ZIU | 9UP | 1 |
![]() |
Ursus | T70116 | 37 |
![]() |
Solaris | Trollino 18 | 12 |
![]() |
Ursus | CS18T | 15 |
![]() |
Solaris | Trollino 18M | 15 |
![]() |
Skoda | 9 Tr | 1 |
Razem | 110 |
Solaris Trollino 12S
Ilość - 9 szt.
Solaris Trollino 12S - trolejbus z serii Solaris Trollino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polską firmę Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Od drugiej połowy 2009 roku firma Škoda Electric a.s. z Pilzna produkuje trolejbusy Škoda 26Tr Solaris z nadwoziem modelu Solaris Trollino 12AC trzeciej generacji. Litera S oznacza układ napędowy Škody.
Solaris Trollino 12MB
Ilość - 20 szt.
Pierwsze w Lublinie trolejbusy z dodatkowym napędem dostarczone przez firmę Solaris Bus & Coach. Część trasy pojazdy pokonują z wykorzystaniem układu jazdy autonomicznej w postaci silnika spalinowego. Trolejbusy obecne na lubelskich ulicach od października 2013 r.
Trolejbusy są niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski.
Zakup taboru współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.
ZIU-9UP
Ilość - 1 szt.
Pojazd ZIU-tek jest pojazdem specjalnym stworzonym w warsztatach MPK Lublin z okazji 50-lecia uruchomienia trakcji trolejbusowej w Lublinie. Pojazd powstał na bazie popularnego przed laty, radzieckiego trolejbusu ZIU-9B. Pracę nad pojazdem rozpoczęto w kwietniu 2003 r. Obejmowały one odbudowę całej jego konstrukcji oraz przebudowę wnętrza. W jego tylnej części zamontowano barek wraz z urządzeniami do degustacji różnych napojów oraz lodówką, pomiędzy siedzeniami usytuowane zostały niewielkie stoliki przy których usiąść mogą 22 osoby. W przedniej części pojazdu znajduje się toaleta. Trolejbus ZIU-tek ma przyciemniane szyby. Na szczególną uwagę zasługuje wygląd zewnętrzny pojazdu - na powierzchni bocznej została naniesiona metodą AIR BRUSH grafika przedstawiająca panoramę Lublina oraz hasło promocyjne - "Odkryjmy Lublin".
![]() |
URSUS T70116
Ilość - 37 szt.
Trolejbusy marki Ursus posiadają dodatkowy napęd w postaci baterii akumulatorów, co umożliwia im pokonywania 5 km odcinków tras nie wyposażonych w trakcję trolejbusową. Są to pojazdy niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski.
Trolejbusy marki Ursus zadebiutowały w dniu 19 grudnia 2013 r. na liniach nr: 151, 153, 155 i 156. Zakup pojazdów jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.
Solaris Trollino 18
Ilość - 12 szt.
Pierwsze i jedyne w Polsce - trolejbusy przegubowe - marki Solaris. Na ulicach Lublina pojawiły się 30 czerwca 2014 r. Debiutowały na liniach nr: 156 i 158. Trolejbusy Solaris Trollino 18 to niskopodłogowe pojazdy, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej. Trolejbusy posiadają dodatkowy napęd, który pozwala im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów. Na siedzeniach umieszczona jest tapicerka zawierająca wzór miejski. Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.
Ursus CS18T
Ilość - 15 szt.
Trolejbusy są niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. Posiadają biletomaty przyjmujące płatność monetami, jak również kartą płatniczą. Wyposażenie pojazdów obejmuje także gniazdka ładowania telefonów komórkowych oraz bramki liczące pasażerów. Lublin, jako jedyne miasto w kraju, posiada trolejbusy o długości 18 metrów. Koszt zakupu trolejbusów to ponad 34 mln zł. Zakup trolejbusów jest współfinansowany z projektu unijnego „Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla LOF”. Zadebiutowały na lubelskich ulicach 21 września 2018 r. na liniach nr: 151 i 159.
Solaris Trollino 18M
Ilość - 15 szt.
20 stycznia 2021 r. na ulice Lublina wyjechały nowe trolejbusy przegubowe marki Solaris Trollino 18M. Zostały skierowane do obsługi linii nr 158 i 160. To 18-metrowe, niskopodłogowe i klimatyzowane pojazdy. Są to pierwsze w Polsce przegubowe trolejbusy Solaris z nadwoziem IV generacji po modyfikacji design. Trolejbusy są wyposażone w baterie trakcyjne, które pozwolą im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów, akceptujące wyłącznie płatności zbliżeniowe kartami i telefonami komórkowymi. Przystosowane są także do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy posiadają również system do zliczania pasażerów. Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, z projektów unijnych „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej Lublinie” (5 sztuk trolejbusów) oraz „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej (10 trolejbusów).
Skoda 9Tr
Ilość - 1 szt.
MPK Lublin kupiło trolejbus w 2014 r. od Przedsiębiorstwa Elektrotransportowego w Równym na Ukrainie, gdzie pojazd woził pasażerów do końca 2013 r. Trolejbus nie był jednak eksploatowany od nowości na Ukrainie – pierwsze 16 lat obsługiwał linie w czeskiej Opawie. Dzięki pracy mechaników i lakierników z lubelskiego MPK, udało się przywrócić jego dawną świetność, a trolejbus został zarejestrowany jako pojazd zabytkowy. Trolejbus ma 11 metrów długości, może pomieścić ok. 100 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.
wstecz
- Komunikaty
- Zmiany w rozkładach jazdy ważne od 7 kwietnia br.
- Objazdy dla linii nr 18 w dniu 2 kwietnia br.
- Dodatkowe kursy komunikacji miejskiej po meczu Motoru Lublin na Arenie Lublin w dniu 30 marca br.
- Kursowanie komunikacji nocnej w związku ze zmianą czasu z 29/30 marca br.



- Aktualności
- MPK Lublin rozstrzygnęło przetarg na zakup przegubowych autobusów hybrydowych
- „Z domu na mecz” z MPK Lublin
- Startuje kolejny sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego


- ABC Pasażera
- Opłaty przewozowe
- Prawa i obowiązki przewoźnika/pasażera
- Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych
- Rodzaje i zasady korzystania z biletów
- Bilet Elektroniczny
- Obsługa interesantów
- Sprzedaż biletów
- Polityka prywatności
Informacje
o kursowaniu pojazdów
tel. (81) 525-32-46




