Przejdź do treści
A     A     A

Tabor


TROLEJBUSY


FOTO
MARKA TYP ILOŚĆ
MAZ 203 T8M 1
Solaris Trollino 12AC 1
Solaris Trollino 12 M 3
Solaris Trollino 12 S 30
Solaris    Trollino 12 MB  20
ZIU 9UP 1
SAM MPK LUBLIN II 3
Ursus T70116 38
Solaris  Trollino 18 12
Ursus CS18T  15
Razem 124

 

 


 

 

 

MAZ 203 T8M

Ilość - 1 szt.

Złożony w warsztatach MPK Lublin na nadwoziu białoruskiego autobusu MAZ 203. Trolejbus wyposażony w silnik asynchroniczny firmy Emit typu STDa 280-6B o mocy 175 kW. Jednostkę sterującą pracą silnika stanowi umieszczony na dachu pojazdu falownik Medcom FT-170-600. Eksploatacja liniowa rozpoczęła się 24 kwietnia 2010 roku, po przeprowadzeniu testów drogowych i uzyskaniu homologacji.

 


 


Solaris Trollino 12AC

Ilość - 1 szt.

Pojazd został wyprodukowany w Czechach na podstawie licencji polskiej firmy Solaris z Bolechowa. Trolejbus ten w 2008 roku zakupiło miasto i przekazało w użytkowanie MPK Lublin. Swój debiut rozpoczął na linii 153 w dniu 6 czerwca 2008 r.

 


 

Solaris Trollino 12M

Ilość - 3 szt.

Trolejbus oparty o nadwozie niskopodłogowego autobusu Solaris Urbino 12. Osprzęt elektryczny - Medcom. W pojazdach jest zamontowany polski silnik asynchroniczny.

 


 

Solaris Trollino 12S

Ilość - 30 szt.

Solaris Trollino 12S - trolejbus z serii Solaris Trollino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polską firmę Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Od drugiej połowy 2009 roku firma Škoda Electric a.s. z Pilzna produkuje trolejbusy Škoda 26Tr Solaris z nadwoziem modelu Solaris Trollino 12AC trzeciej generacji. Litera S oznacza układ napędowy Škody.

 


 

Solaris Trollino 12MB

Ilość - 20 szt. 

Pierwsze w Lublinie trolejbusy z dodatkowym napędem dostarczone przez firmę Solaris Bus & Coach. Część trasy pojazdy pokonują z wykorzystaniem układu jazdy autonomicznej w postaci silnika spalinowego. Trolejbusy obecne na lubelskich ulicach od października 2013 r.
Trolejbusy są niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski.
Zakup taboru współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.



      

 

 

ZIU-9UP

Ilość - 1 szt.

Pojazd ZIU-tek jest pojazdem specjalnym stworzonym w warsztatach MPK Lublin z okazji 50-lecia uruchomienia trakcji trolejbusowej w Lublinie. Pojazd powstał na bazie popularnego przed laty, radzieckiego trolejbusu ZIU-9B. Pracę nad pojazdem rozpoczęto w kwietniu 2003 r. Obejmowały one odbudowę całej jego konstrukcji oraz przebudowę wnętrza. W jego tylnej części zamontowano barek wraz z urządzeniami do degustacji różnych napojów oraz lodówką, pomiędzy siedzeniami usytuowane zostały niewielkie stoliki przy których usiąść mogą 22 osoby. W przedniej części pojazdu znajduje się toaleta. Trolejbus ZIU-tek ma przyciemniane szyby. Na szczególną uwagę zasługuje wygląd zewnętrzny pojazdu - na powierzchni bocznej została naniesiona metodą AIR BRUSH grafika przedstawiająca panoramę Lublina oraz hasło promocyjne - "Odkryjmy Lublin".


 


 

SAM MPK Lublin II

Ilość - 3 szt.

Trolejbus złożony w warsztatach MPK Lublin na nadwoziu Jelcza M121i. Pojazd ma elektroniczne wyświetlacze i głosową zapowiedź przystanków, w pierwszej i drugiej części jest niskopodłogowy. Po przejściu badań technicznych zaczął wozić pasażerów 2 marca 2011 r.


 


 

URSUS T70116

Ilość - 38 szt.

Trolejbusy marki Ursus posiadają dodatkowy napęd w postaci baterii akumulatorów, co umożliwia im pokonywania 5 km odcinków tras nie wyposażonych w trakcję trolejbusową. Są to pojazdy niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski.

Trolejbusy marki Ursus zadebiutowały w dniu 19 grudnia 2013 r. na liniach nr: 151, 153, 155 i 156. Zakup pojazdów jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.

      


 


Solaris Trollino 18

Ilość - 12 szt.

Pierwsze i jedyne w Polsce - trolejbusy przegubowe - marki Solaris. Na ulicach Lublina pojawiły się 30 czerwca 2014 r. Debiutowały na liniach nr: 156 i 158. Trolejbusy Solaris Trollino 18 to niskopodłogowe pojazdy, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej. Trolejbusy posiadają dodatkowy napęd, który pozwala im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów. Na siedzeniach umieszczona jest tapicerka zawierająca wzór miejski.

Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.

        

 

Ursus CS18T

Ilość - 15 szt.

Trolejbusy są niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. Posiadają biletomaty przyjmujące płatność monetami, jak również kartą płatniczą. Wyposażenie pojazdów obejmuje także gniazdka ładowania telefonów komórkowych oraz bramki liczące pasażerów. Lublin, jako jedyne miasto w kraju, posiada trolejbusy o długości 18 metrów. Koszt zakupu trolejbusów to ponad 34 mln zł. Zakup trolejbusów jest współfinansowany z projektu unijnego „Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla LOF”. Zadebiutowały na lubelskich ulicach 21 września 2018 r. na liniach nr: 151 i 159.

 

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem