Przejdź do treści
A     A     A

Tabor


TROLEJBUSY


FOTO
MARKA TYP ILOŚĆ
Jelcz PR110 1
MAZ 203 T8M 1
Solaris Trollino 12AC 1
Solaris Trollino 12 M 3
Solaris Trollino 12 S 30
Solaris    Trollino 12 MB  20
ZIU 9UP 1
SAM MPK LUBLIN II 3
Ursus T70116 38
Solaris  Trollino 18 12
Razem 110

 

 


 

Jelcz PR110

Ilość - 1 szt.

Trolejbus oparty o nadwozie autobusu Jelcz PR 110M. Produkowany przez KPNA Słupsk. Logika wskazuje, że wszystkie Jelcze tego typu powinny mieć oznaczenie PR 110ME (skoro na bazie autobusu PR 110M), ale Jelcz oznaczał przystosowane do zabudowy nadwozia jako PR110E. Naprawy (główne i średnie) także pociągały za sobą zmiany wyglądu, co nie ułatwia dokładnego rozpoznania typu (szczególnie zewnętrznie pomiędzy PR110E a 120ME).

 


 

MAZ 203 T8M

Ilość - 1 szt.

Złożony w warsztatach MPK Lublin na nadwoziu białoruskiego autobusu MAZ 203. Trolejbus wyposażony w silnik asynchroniczny firmy Emit typu STDa 280-6B o mocy 175 kW. Jednostkę sterującą pracą silnika stanowi umieszczony na dachu pojazdu falownik Medcom FT-170-600. Eksploatacja liniowa rozpoczęła się 24 kwietnia 2010 roku, po przeprowadzeniu testów drogowych i uzyskaniu homologacji.

 


 


Solaris Trollino 12AC

Ilość - 1 szt.

Pojazd został wyprodukowany w Czechach na podstawie licencji polskiej firmy Solaris z Bolechowa. Trolejbus ten w 2008 roku zakupiło miasto i przekazało w użytkowanie MPK Lublin. Swój debiut rozpoczął na linii 153 w dniu 6 czerwca 2008 r.

 


 

Solaris Trollino 12M

Ilość - 3 szt.

Trolejbus oparty o nadwozie niskopodłogowego autobusu Solaris Urbino 12. Osprzęt elektryczny - Medcom. W pojazdach jest zamontowany polski silnik asynchroniczny.

 


 

Solaris Trollino 12S

Ilość - 30 szt.

Solaris Trollino 12S - trolejbus z serii Solaris Trollino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polską firmę Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Od drugiej połowy 2009 roku firma Škoda Electric a.s. z Pilzna produkuje trolejbusy Škoda 26Tr Solaris z nadwoziem modelu Solaris Trollino 12AC trzeciej generacji. Litera S oznacza układ napędowy Škody.

 


 

Solaris Trollino 12MB

Ilość - 20 szt. 

Pierwsze w Lublinie trolejbusy z dodatkowym napędem dostarczone przez firmę Solaris Bus & Coach. Część trasy pojazdy pokonują z wykorzystaniem układu jazdy autonomicznej w postaci silnika spalinowego. Trolejbusy obecne na lubelskich ulicach od października 2013 r.
Trolejbusy są niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski.
Zakup taboru współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.



      

 

 

ZIU-9UP

Ilość - 1 szt.

Pojazd ZIU-tek jest pojazdem specjalnym stworzonym w warsztatach MPK Lublin z okazji 50-lecia uruchomienia trakcji trolejbusowej w Lublinie. Pojazd powstał na bazie popularnego przed laty, radzieckiego trolejbusu ZIU-9B. Pracę nad pojazdem rozpoczęto w kwietniu 2003 r. Obejmowały one odbudowę całej jego konstrukcji oraz przebudowę wnętrza. W jego tylnej części zamontowano barek wraz z urządzeniami do degustacji różnych napojów oraz lodówką, pomiędzy siedzeniami usytuowane zostały niewielkie stoliki przy których usiąść mogą 22 osoby. W przedniej części pojazdu znajduje się toaleta. Trolejbus ZIU-tek ma przyciemniane szyby. Na szczególną uwagę zasługuje wygląd zewnętrzny pojazdu - na powierzchni bocznej została naniesiona metodą AIR BRUSH grafika przedstawiająca panoramę Lublina oraz hasło promocyjne - "Odkryjmy Lublin".


 


 

SAM MPK Lublin II

Ilość - 3 szt.

Trolejbus złożony w warsztatach MPK Lublin na nadwoziu Jelcza M121i. Pojazd ma elektroniczne wyświetlacze i głosową zapowiedź przystanków, w pierwszej i drugiej części jest niskopodłogowy. Po przejściu badań technicznych zaczął wozić pasażerów 2 marca 2011 r.


 


 

URSUS T70116

Ilość - 38 szt.

Trolejbusy marki Ursus posiadają dodatkowy napęd w postaci baterii akumulatorów, co umożliwia im pokonywania 5 km odcinków tras nie wyposażonych w trakcję trolejbusową. Są to pojazdy niskopodłogowe, o długości 12-metrów, wyposażone w klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej oraz monitoring. Dodatkowo posiadają automaty do sprzedaży biletów, a na siedzeniach umieszczona jest dedykowana tapicerka zawierająca wzór miejski.

Trolejbusy marki Ursus zadebiutowały w dniu 19 grudnia 2013 r. na liniach nr: 151, 153, 155 i 156. Zakup pojazdów jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.

      


 


Solaris Trollino 18

Ilość - 12 szt.

Pierwsze i jedyne w Polsce - trolejbusy przegubowe - marki Solaris. Na ulicach Lublina pojawiły się 30 czerwca 2014 r. Debiutowały na liniach nr: 156 i 158. Trolejbusy Solaris Trollino 18 to niskopodłogowe pojazdy, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej. Trolejbusy posiadają dodatkowy napęd, który pozwala im pokonywać odcinki tras niewyposażone w trakcję trolejbusową. Ponadto pojazdy posiadają monitoring oraz automaty do sprzedaży biletów. Na siedzeniach umieszczona jest tapicerka zawierająca wzór miejski.

Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.

        

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem