Przejdź do treści
A     A     A

Aktualności


2015-01-23

Elektryczny autobus ma już imię

Spółka Ursus rozstrzygnęła konkurs na nazwę dla elektrycznego autobusu, który jest produkowany w zakładach w Lublinie. Pojazd to wspólne dzieło firmy Ursus, MPK Lublin i Politechniki Lubelskiej. „Ursus Ekovolt” - tak oficjalnie brzmi zwycięska nazwa. Twórcą i wygranym konkursu został Eryk Galas.

Napis „Ekovolt” pojawi się na pierwszym elektrycznym prototypie, który po uzyskaniu homologacji ma być testowany w ruchu miejskim przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Obecnie autobus jeździ po Lublinie na badaniach wstępnych, badania homologacyjne powinny zakończyć się do końca marca.

Autobus elektryczny jest zasilany bateriami litowo-jonowymi, na jednym naładowaniu autobus może przejechać ok. 100 km. Na przystankach końcowych będzie stanowisko do tzw. szybkiego ładowania, które pozwoli w ciągu ok. 15 minut naładować baterie tak, by pojazd przejechał jeszcze ok. 35 km. Baterie mają być przede wszystkim ładowane w zajezdni w ciągu nocy, co zajmie od 5 do 6 godzin.

Autobus ma 12 metrów długości, będzie mógł zabrać 75 pasażerów, posiada 26 miejsc siedzących. Po uzyskaniu homologacji pojazd będzie testowany przez MPK w Lublinie. Ma obsługiwać jedną z linii śródmiejskich.

Przypomnijmy, w listopadzie minionego roku MPK Lublin zorganizowało z kolei konkurs na projekt graficzny karoserii autobusu. Wpłynęło 38 prac. Decyzją jury nagrodę główną w wysokości 1500 zł ufundowaną przez Prezesa „MPK Lublin” Sp. z o.o., otrzymała ARFA s.c. B. Szczygieł, R Wachowicz. Autobus został pomalowany w zielone kwiaty, których kielichy mają kształt wtyczki. Na karoserii widnieje też napis „Ekologicznie w przyszłość, autobus na prąd, zero emisji spalin”.

Grafika

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem