Przejdź do treści
A     A     A

Aktualności


2015-04-10

Nowa Zajezdnia Trolejbusowa już w rękach MPK Lublin

 

 

Nowoczesna technologia oraz rozwiązania na skalę XXI wieku zostały zastosowane w nowej Zajezdni Trolejbusowej, jaką wybudowano w Lublinie z unijnych funduszy. Obiekt przekazał władzom MPK Lublin Prezydent Miasta Lublin, Krzysztof Żuk. Uroczystość miała miejsce 10 kwietnia br. przy ul. Grygowej 56.

Zajezdnia Trolejbusowa powstała w Lublinie u zbiegu ulic Grygowej i Pancerniaków. Jej budowała trwała od czerwca 2013 r., wykonawcą robót była warszawska firma BUDIMEX S.A. Koszt wybudowania zajezdni to ponad 42 mln zł. Zadanie zostało dofinansowane z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, w ramach projektu „Zintegrowany System Transportu Miejskiego”.

- Poza Lublinem nikt tak kompleksowo nie inwestuje w transport zbiorowy. Mamy tabor trolejbusowy, ale i autobusowy. Mamy nową zajezdnię, trakcję trolejbusową oraz nowe drogi. I chcemy ten ponad 520 mln projekt z tej perspektywy unijnej, która minęła, kontynuować w nowej perspektywie. Liczymy na co najmniej tyle samo środków. Jesteśmy zainteresowani zakupem kolejnych nowych autobusów i trolejbusów. Stawiamy na zeroemisyjny, ekologiczny transport, m.in. autobusy elektryczne – mówił podczas przekazania obiektu Prezydent Miasta Lublin, Krzysztof Żuk.

Obiekt przystosowany jest do obsługi 100 trolejbusów oraz 25 pojazdów zaplecza technicznego. Dla trolejbusów wybudowano dwie duże wiaty, pod którymi będą parkować pojazdy. To nowe rozwiązanie, którego nie było na dotychczasowej zajezdni przy al. Kraśnickiej.

- To największa i najbardziej nowoczesna zajezdnia w Polsce. Nowością jest system Vetra umożliwiający automatyczne sterowanie zwrotnicami na terenie zajezdni – mówił z kolei Prezes Zarządu MPK Lublin, Tomasz Fulara.

Projekt objął także m.in. budowę hali obsługowo-naprawczej z nowoczesną myjnią i lakiernią, która spełni rolę w pełni wyposażonego warsztatu i budynek administracyjny z zapleczem spełniającym najwyższe standardy.

Budowa Zajezdni została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Działanie: III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego.

 


 

 

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem