archiwalne
2013-04-29
Pytania i wyjaśnienia dotyczące zapytania cenowego dla zamówienia publicznego – oleje oraz zmiana treści załącznika - Wykaz środków smarnych
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Lublin – Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością informuje, że w postępowaniu na dostawę olejów wpłynęły następujące pytania:
-
Zamawiający w pkt 2 Załącznika do zapytania cenowego wymaga posiadania przez olej silnikowy mineralny klasy ACEA E7/E5/E2 przy silnikach EURO I, EURO II, EURO III. Pragniemy zauważyć, iż klasa ACEA E7 jest wymagalna przy silnikach wyposażonych w układy oczyszczania spalin przystosowanych głównie do spełnienia norm emisyjnych EURO IV. Ponadto olej musi być mieszalny z Platinum Ultor CH-4 SAE 15W/40, który nie posiada wymagalnej przez Zamawiającego klasy ACEA E2. W związku z powyższym prosimy o stosowną zmianę zapisów odnośnie norm jakościowych ACEA.
-
Zamawiający w pkt 3 Załącznika do zapytania cenowego zaznaczył, iż olej przekładniowy półsyntetyczny lub syntetyczny ATF powinien spełniać klasę jakości wymienioną w aprobacie VOITH DIWA H55.6366341. Naszym zdaniem taka aprobata nie istnieje, czy Zamawiający, zatem miał na myśli aprobatę VOITH DIWA H55.633641?
-
Zamawiający w pkt 3 oraz 4 przywołał dwie listy smarne, które nie są znane producentom olejów, MB EvoBus Blat 27.000-007, MB EvoBus Blat 46.000-003 oraz MB EvoBus Blat 26.000-025 prosimy, zatem o ponowne udostępnienie ww. list na adres e-mail bądź na faks, gdyż nie posiadamy możliwości do ich wglądu u producenta autobusów.
-
Czy Zamawiający w pkt 6 Załącznika do zapytania cenowego dopuści olej o klasie lepkości GL-5 80W/140 znajdujący się na wymagalnej przez Zamawiającego liście ZF TE-ML 05A?
-
Zamawiający w pkt 7 Załącznika do zapytania cenowego wymaga, aby olej przekładniowy mineralny lub półsyntetyczny znajdował się na liście smarnej ZF TE-ML 12 E, i musi być mieszalny z olejem Tedex Supergear GL-5 80W/90, natomiast olej Tedex przywołany przez Zamawiającego nie znajduje się na przedmiotowej liście smarnej. W związku z powyższym prosimy o odpowiednią modyfikację zapisów pkt 7 Załącznika.
-
Zwracamy się z zapytaniem czy, Zamawiający dopuszcza częściowe składanie ofert, tj. na poszczególne grupy olejowe?
-
Prosimy ponownie o przesłanie wzoru umowy na adres e-mail bądź na faks. Umowa ma zostać zawarta na rok czasu, zatem Wykonawca ma prawo do zapoznania się i ustosunkowania się do Państwa zapisów m.in. terminu dostawy, terminu płatności, gwarancji i innych warunków szczególnych.
W odpowiedzi na pytania wyjaśniamy:
Ad. 1 Zamawiający w pkt 2 Załącznika do zapytania cenowego modyfikuje warunek posiadania przez olej silnikowy mineralny klasy ACEA E7/E5/E2 poprzez wykreślenie klasy E7 oraz zamianę klasy E5 na klasę E4. W wyniku powyższych zmian wymóg brzmi ACEA E4/E2. Ponadto wyjaśniamy, że fakt nieposiadania przez olej Platinum Ultor CH-4 SAE 15W/40 klasy ACEA E2 nie stanowi przeszkody, aby oferowany olej silnikowy mineralny klasy E2 był mieszalny z dotychczas stosowanym przez zamawiającego olejem spełniającym wyższe klasy ACEA E7/E6/E4.
Ad. 2 W wyniku omyłki w pkt 3 Załącznika do zapytania cenowego określono, że oferowany olej przekładniowy półsyntetyczny lub syntetyczny ATF powinien posiadać klasę jakości wymienioną w aprobacie VOITH DIWA H55.6366341, która w rzeczywistości nie istnieje. Olej powinien posiadać klasę jakości wymienioną w aprobacie VOITH DIWA H55.633641.
Ad. 3 Zamawiający informuje, że istnieje możliwość udostępnienia powyższych list smarnych każdemu zainteresowanemu wykonawcy po otrzymaniu zapytania w tej sprawie zawierającego adres mailowy, na który dokumenty zostaną przesłane w formie elektronicznej. Zapytania należy kierować na numer faksu 81 525-42-26 lub na adres mailowy zaopatrzenie@mpk.lublin.pl
Ad. 4 Zamawiający dla oleju przekładniowego mineralnego, opisanego w pkt 6 Załącznika do zapytania cenowego, dopuszcza olej o klasie lepkości GL-5 80W/140.
Ad. 5 Zamawiający na wstępie doprecyzowuje, że olej oferowany dla wymagań określonych w pkt 7 Załącznika do zapytania cenowego powinien być mieszalny z olejem Tedex Supergear (3343M) GL-5 80W90, tzn. posiadającym dodatkowe oznaczenie 3343M. Odnosząc się do pytania wymagamy, aby oferowany olej przekładniowy mineralny lub półsyntetyczny znajdował się na liście smarnej ZF TE-ML 12 E, której drugim oznaczeniem jest również EvoBus Blatt 26.000-025, ponieważ wymóg ten wynika z zaleceń producenta użytkowanych pojazdów. Trafnie zauważono, że na aktualnej liście z roku 2013 nie figuruje już olej Tedex Supergear (3343M)GL-5 80W/90, podobnie jak wiele innych olejów, które można było znaleźć na tej liście z lat wcześniejszych. Pragniemy jednak zauważyć, że wymagamy aby oferowany dla pkt 7 olej był mieszalny z olejem Tedex Supergear (3343M)GL-5 80W/90, który stosowaliśmy, ponieważ znajdował się na odpowiedniej liście obowiązującej w terminie wprowadzania u zamawiającego do eksploatacji powyższego oleju (lista z roku 2010).
Ad. 6 Zamawiający dopuszcza częściowe składanie ofert, tzn. na poszczególne grupy olejowe.
Ad. 7 Zamawiający informuje, że ostateczne brzmienie umowy uzgodnione zostanie z wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie więc miał możliwość zapoznania się z jej treścią, ustosunkowania i wniesienia ewentualnych uwag jeszcze przed podpisaniem umowy. Na obecnym etapie nie możemy Państwu podać żądanych informacji na temat terminu dostawy, terminu płatności i kilku innych warunków szczególnych, ponieważ zgodnie z treścią zapytania cenowego na dostawę oleju mają być one elementami ofert wykonawców. Wartość tych parametrów wynikała więc będzie z oferty wykonawcy, któremu udzielone zostanie przedmiotowe zamówienie.
Ponadto w pkt 1 Załącznika do zapytania cenowego dla oleju silnikowego półsyntetycznego zmianie ulega wymagana klasa oleju ACEA z E4 na E6. W wyniku powyższej zmiany oferowany olej powinien mieć klasy ACEA E7/E6.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami i zmianami skorygowany został załącznik do zapytania cenowego – Wykaz środków smarnych, który w aktualnej na dzień 29.04.2013r. wersji zamieszczamy poniżej. Prosimy o dokładne zapoznanie się z pełną treścią nowej tabeli, ponieważ zawiera ona również dodatkowe zmiany, które nie wynikają bezpośrednio z zadanych pytań i udzielonych odpowiedzi.
Załacznik - wykaz środków smarnych 29.04.2013
wstecz
- Komunikaty
- Utrudnienia w ruchu w dniach 1-2 kwietnia br. Al. Racławickie przystanek KUL 03
- Zmiany w rozkładach jazdy ważne od 7 kwietnia br.
- Objazdy dla linii nr 18 w dniu 2 kwietnia br.



- Aktualności
- Dzięki unijnemu dofinansowaniu w Lublinie pojawią się nowe trolejbusy, rozbudowana zostanie także zajezdnia przy ul. Głuskiej
- MPK Lublin rozstrzygnęło przetarg na zakup przegubowych autobusów hybrydowych
- „Z domu na mecz” z MPK Lublin


- ABC Pasażera
- Opłaty przewozowe
- Prawa i obowiązki przewoźnika/pasażera
- Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych
- Rodzaje i zasady korzystania z biletów
- Bilet Elektroniczny
- Obsługa interesantów
- Sprzedaż biletów
- Polityka prywatności
Informacje
o kursowaniu pojazdów
tel. (81) 525-32-46




