archiwalne
2016-11-16
Zapytania i odpowiedzi dotyczące postępowania na wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 20 autobusach komunikacji miejskiej
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, które nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych na „Wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 20 autobusach komunikacji miejskiej”, do zamawiającego wpłynęły następujące zapytania:
1. Czy zlecający posiada koncepcję - projekt rozwiązania technicznego ze wskazaniem podzespołów, wskazanej w postępowaniu instalacji, czy zlecający oczekuje zaprojektowania i wykonania oraz przeprowadzenia prób instalacji?
2. W specyfikacji użyto sformułowania „bezinwazyjny montaż paneli fotowoltaicznych na dachu” proszę o uszczegółowienie tego sformułowania.
3. Proszę o uzupełnienie informacji o parametrach instalacji elektrycznej pojazdu: napięcie instalacji, pobór prądu przez instalację pojazdu podczas jazdy oraz postoju, dla okresu letniego oraz zimowego, parametry baterii akumulatorów (ilość, rodzaj, pojemność, sposób połączenia, zabezpieczenia zwarciowe), parametry techniczne alternatora.
W odpowiedzi na zapytania wyjaśniamy:
Zamawiający oczekuje zaoferowania systemu fotowoltaicznego spełniającego wszystkie wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, zawartym w „Ogłoszeniu o postępowaniu”. W żaden sposób nie precyzujemy koncepcji jego wykonania i rozwiązań technicznych, a tym bardziej podzespołów systemu, ponieważ dopuszczalne będzie każde rozwiązanie, o ile spełni wymagania opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga dostarczenia gotowego systemu i jego instalacji we wszystkich 20 autobusach przed upływem wyznaczonego terminu realizacji zamówienia, tj. do dnia 31.12.2016 r.
Sformułowanie „bezinwazyjny montaż paneli fotowoltaicznych na dachu” dotyczy sposobu zamocowania do powierzchni dachu autobusu samych paneli fotowoltaicznych, który musi zostać wykonany w sposób niepowodujący naruszenia konstrukcji lub poszycia pojazdu (np. w wyniku nawiercenia otworów, przecinania dachu, wbijania mocowań, itp.).
Zamawiający odnosząc się do poszczególnych parametrów instalacji elektrycznej pojazdu informuje, że:
1. Napięcie znamionowe instalacji pokładowej autobusu wynosi 24 V.
2. Pobór prądu wynosi od 0,5 A do 200 A, nie wliczając rozruchu silnika i jest sumą wielu prądów składowych, zależnych od stanu pracy poszczególnych systemów autobusu, a nie tylko
od wskazanych w pytaniu wykonawcy czterech stanów pracy (podczas jazdy oraz postoju dla okresu letniego oraz zimowego).
3. W każdym autobusie znajdują się po dwa akumulatory ołowiowo-kwasowe o napięciu 12 V każdy, połączone szeregowo. W pojazdach zamontowane są akumulatory o pojemnościach od 180 Ah
do 240 Ah (dwa o tej samej pojemności w jednym autobusie).
4. Zabezpieczenia zwarciowe istniejącej w autobusach instalacji elektrycznej są nieistotne dla funkcjonowania instalacji fotowoltaicznej.
5. Instalacja pokładowa zasilana jest dwoma alternatorami o napięciu
znamionowym 28 V i prądzie znamionowym 110 A każdy.
- Komunikaty
- Utrudnienia w ruchu w dniach 1-2 kwietnia br. Al. Racławickie przystanek KUL 03
- Zmiany w rozkładach jazdy ważne od 7 kwietnia br.
- Objazdy dla linii nr 18 w dniu 2 kwietnia br.



- Aktualności
- Dzięki unijnemu dofinansowaniu w Lublinie pojawią się nowe trolejbusy, rozbudowana zostanie także zajezdnia przy ul. Głuskiej
- MPK Lublin rozstrzygnęło przetarg na zakup przegubowych autobusów hybrydowych
- „Z domu na mecz” z MPK Lublin


- ABC Pasażera
- Opłaty przewozowe
- Prawa i obowiązki przewoźnika/pasażera
- Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych
- Rodzaje i zasady korzystania z biletów
- Bilet Elektroniczny
- Obsługa interesantów
- Sprzedaż biletów
- Polityka prywatności
Informacje
o kursowaniu pojazdów
tel. (81) 525-32-46




