archiwalne
2017-01-26
Postępowanie ofertowe na „Wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 53 autobusach komunikacji miejskiej”
Ogłoszenie o postępowaniu
ul. Antoniny Grygowej 56, 20-260 Lublin, w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, które nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, ogłasza postępowanie ofertowe na:
„Wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 53 autobusach komunikacji miejskiej”
zgodnie z poniższymi informacjami i wymaganiami:
1.Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż systemu ogniw fotowoltaicznych w 53 autobusach komunikacji miejskiej marki Autosan M12LF Sancity. Panele fotowoltaiczne muszą bezpośrednio przetwarzać promieniowanie słoneczne na energię elektryczną, która będzie wspomagała zasilanie instalacji pokładowej autobusu podczas pracy silnika spalinowego oraz w czasie postoju z wyłączonym silnikiem (np. na końcowym linii komunikacyjnej). Zamontowany system musi znacząco pokryć zapotrzebowanie pojazdu na energię elektryczną. W wyniku zastąpienia energii elektrycznej generowanej ze spalania oleju napędowego w silniku, darmową energią słoneczną, system musi zmniejszyć zużycie paliwa przez pojazdy, a tym samym ograniczyć emisję CO2 do atmosfery.
· Moc systemu - minimum 1,35 kWp.
· Panele fotowoltaiczne muszą zostać zamontowane na dachu autobusu w sposób bezinwazyjny, tj. niepowodujący naruszenia konstrukcji lub poszycia dachu pojazdu.
· Panele odporne na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.
· Wspomaganie zasilania pojazdów w sposób optymalny do panujących warunków pogodowych
oraz pór roku.
· Wspomaganie zasilania pojazdów podczas pracy silnika spalinowego autobusu oraz podczas
jego postoju z wyłączonym silnikiem (np. na końcowym linii komunikacyjnej).
· Zapewnienie pracy pozostałych paneli fotowoltaicznych przy awarii jednego lub kilku z nich.
· Całość systemu rozmieszczona na pojeździe optymalnie ze względu na długości przewodów
elektrycznych, na których występują straty przesyłu energii.
· Zapewnienie rejestracji oraz możliwości zgrywania przy użyciu zewnętrznej pamięci przenośnej
typu pendrive w formie umożliwiającej dalszą analizę (np. w postaci plików: .xls, .xlsx, .csv),
co najmniej następujących parametrów pracy systemu: moc całkowita [kW]; napięcie
z baterii [V];prąd ładowania [A]; energia całkowita [kWh]; energia dzienna [kWh]; energia
dostarczona przez godzinę przy niezmiennych warunkach [kWh].
2. Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy (nie później niż od 01.03.2017 r.)
do 31.05.2017 r.
3. Warunki udziału w postępowaniu oraz wykaz wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
3.1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
3.1.2. posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania
przedmiotu zamówienia, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali
usługi polegające na dostawie i montażu systemu fotowoltaicznego w co najmniej 20
autobusach komunikacji miejskiej;
3.1.3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia;
3.1.4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
3.1.4.1. posiadają środki finansowe w kwocie nie mniejszej niż 100.000,00 zł
lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł,
3.1.4.2. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności gospodarczej, związanej z przedmiotem
zamówienia, na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, na sumę
gwarancyjną minimum 100.000,00 zł.
3.2. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które zobowiązani są złożyć wykonawcy:
3.2.1. Wypełniony przez wykonawcę formularz ofertowy (wg. załącznika nr 1
do postępowania ofertowego).
3.2.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.
3.2.3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wg. załącznika nr 2
do postępowania ofertowego).
3.2.4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą wykonawcy będącego
osobą fizyczną lub urzędujących członków organu zarządzającego oraz podmiotu
zbiorowego, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
3.2.5. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, usług polegających na dostawie i montażu systemu
fotowoltaicznego w co najmniej 20 autobusach komunikacji miejskiej
(wg. załącznika nr 3 do postępowania ofertowego) oraz dokumenty potwierdzające
należyte ich wykonanie (np. referencje).
3.2.6. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub
zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 zł,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.2.7. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na jedno i wszystkie zdarzenia
w okresie ubezpieczenia, na sumę gwarancyjną minimum 100.000,00 zł.
3.2.8. Wstępny projekt oferowanego systemu fotowoltaicznego wraz ze szczegółowym opisem
parametrów technicznych oraz zasad funkcjonowania systemu.
4. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę z najniższą ceną.
5. Informacje o sposobie porozumiewania się z wykonawcami:
5.1. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienia w sprawie niniejszego
postępowania w jednej z poniższych form:
1) pisemnie na adres „MPK Lublin” Sp. z o.o., ul. Antoniny Grygowej 56, 20-260 Lublin,
2) faksem na numer: 81 525-42-26,
3) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: zp@mpk.lublin.pl
5.2. Zamawiający udzieli wyjaśnień pod warunkiem, że wykonawca zwrócił się o wyjaśnienie nie
później niż do dnia 30.01.2017 r. Ewentualne przedłużenie terminu składania ofert
nie powoduje przesunięcia terminu składania pytań. Treść zapytań
wraz z wyjaśnieniami zamawiający zamieści na stronie internetowej
www.mpk.lublin.pl
6. Sposób przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić w języku polskim, w formie pisemnej
zapewniającej pełną czytelność jej treści. Oferta powinna zawierać: cenę realizacji zamówienia,
okres gwarancji na system (minimum 24 miesiące), termin realizacji zamówienia, termin płatności
(minimum 14 dni od wystawienia faktury) oraz być podpisana przez osobę upoważnioną do
występowania w imieniu wykonawcy.
Oferty należy składać w formie pisemnej na adres: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Lublin – Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Antoniny Grygowej 56, 20-260 Lublin,
w terminie do dnia 02.02.2017 r. do godz. 15:00.
Ofertę składaną w formie pisemnej należy umieścić w zamkniętej kopercie i oznakować
w następujący sposób „Oferta na wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 53 autobusach komunikacji miejskiej. Nie otwierać przed dniem 02.02.2017 r.”
7. Termin związania ofertą: 60 dni.
8. Warunki umowy: zostaną uzgodnione z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę.
9. Kontakt do osoby, która może udzielić wyjaśnień w sprawie postępowania: Dariusz Purc -
e-mail: zp@mpk.lublin.pl
10. Inne istotne warunki zamówienia.
10.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).
10.2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert w jednej
z poniższych form:
1) w pieniądzu,
2) w poręczeniach lub gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych.
10.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed terminem składania ofert na
rachunek zamawiającego w banku mBank o numerze: 88114010940000320793001001
z oznaczeniem „WADIUM – wykonanie systemu fotowoltaicznego w 53 autobusach”.
Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku zamawiającego.
10.4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu
powinien znajdować się w oddzielnej kopercie oznaczonej: „WADIUM – wykonanie
systemu fotowoltaicznego w 53 autobusach”, którą należy umieścić w kopercie
zawierającej ofertę wykonawcy. Kopię dokumentu wadium należy dołączyć
bezpośrednio do oferty.
10.5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po dokonaniu wyboru
najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy,
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu wadium zostanie
zwrócone niezwłocznie po zawarciu umowy.
10.6. Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny na
rachunek wykonawcy.
10.7. Zamawiający zatrzyma wadium jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu
i złożonej przez wykonawcę ofercie,
2) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zamawiający informuje, że zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny lub zakończenia postępowania bez dokonania wyboru oferty.
Załączniki do postepowania:
Załącznik nr 1 - formularz ofertowy (doc)
Załącznik nr 2 - oświadczenie o spełnieniu warunków (doc)
Załącznik nr 3 - wykaz usług (doc)
- Komunikaty
- Utrudnienia w ruchu w dniach 1-2 kwietnia br. Al. Racławickie przystanek KUL 03
- Zmiany w rozkładach jazdy ważne od 7 kwietnia br.
- Objazdy dla linii nr 18 w dniu 2 kwietnia br.



- Aktualności
- Dzięki unijnemu dofinansowaniu w Lublinie pojawią się nowe trolejbusy, rozbudowana zostanie także zajezdnia przy ul. Głuskiej
- MPK Lublin rozstrzygnęło przetarg na zakup przegubowych autobusów hybrydowych
- „Z domu na mecz” z MPK Lublin


- ABC Pasażera
- Opłaty przewozowe
- Prawa i obowiązki przewoźnika/pasażera
- Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych
- Rodzaje i zasady korzystania z biletów
- Bilet Elektroniczny
- Obsługa interesantów
- Sprzedaż biletów
- Polityka prywatności
Informacje
o kursowaniu pojazdów
tel. (81) 525-32-46




