Aktualności
2022-02-01
Przetarg na zakup autobusu wodorowego ogłoszony
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na zakup i dostawę autobusu wodorowego. Na ulice Lublina pojazd wyjedzie prawdopodobnie w 2023 r.
– Chcemy, żeby Lublin był pierwszym miastem w Polsce, w którym autobus zasilany zielonym wodorem będzie obsługiwał linię komunikacji miejskiej. Zwiększy to udział bezemisyjnego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców oraz pozwoli zdobyć niezbędne doświadczenie w zakresie obsługi i eksploatacji tego rodzaju pojazdów. Zakup autobusu wodorowego to kolejne działanie miasta ukierunkowane na rozwój zrównoważonej i ekologicznej komunikacji. Lublin już dziś spełnia 30% próg udziału pojazdów zeroemisyjnych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa autobusu wodorowego klasy maxi do obsługi linii komunikacji miejskiej. Zamawiany autobus wodorowy to 12-metrowy fabrycznie nowy pojazd, klimatyzowany, niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażony w:
- podwójne porty USB (typ A) w przestrzeni pasażerskiej autobusu w liczbie 4 szt., umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych
- system monitoringu
- automat do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe
- system do zliczania pasażerów
- całkowita liczba miejsc to minimum 70, natomiast liczba miejsc siedzących musi wynosić minimum 27
- wydzielona przestrzeń przeznaczona do przewozu wózka inwalidzkiego oraz wózka dziecięcego
- wodorowe ogniwo paliwowe o mocy minimum 70 kW
- zbiorniki do magazynowania wodoru
- system informacji pasażerskiej
- system zliczania pasażerów
- zalecane jest zamontowanie przepływowego układu do neutralizacji patogenów chorobotwórczych (wirusów, grzybów, bakterii, itp.), działającego podczas świadczenia usług przewozowych w ramach komunikacji miejskiej miasta Lublin, w obecności pasażerów wewnątrz pojazdu.
Długość trasy pokonywanej przez autobus po zatankowaniu wodoru do pełna, pomiędzy kolejnymi tankowaniami, musi wynosić minimum 300 km.
Zakres zamówienia obejmuje również:
- zakup i dostawę ładowarki mobilnej wchodzącej w skład wyposażenia autobusu o mocy większej lub równej 20 kW przeznaczonej do ładowania baterii w autobusie wodorowym
- dostawę koła zapasowego dla autobusu; zaczepów holowniczych, po jednym z przodu i z tyłu autobusu oraz łączniki zaczepu holowniczego oraz wykonanie naklejek i oklejenie autobusu i ładowarki mobilnej
Wykonawca zobowiązany jest zrealizować dostawę w terminie nie wcześniej niż 9 miesięcy i nie później niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 Osi priorytetowej II: Nowoczesna Infrastruktura transportowa Działania 2.1. Zrównoważony transport miejski.
wstecz- Komunikaty
- Zmiana odjazdu linii nr 24 od 18 listopada br.
- Korekty w rozkładach jazdy ważne od 1 listopada br.
- Aktualności
- Zmiany w lubelskiej Strefie Płatnego Parkowania
- Lubelski Rower Miejski szykuje się do zimy
- ABC Pasażera
- Opłaty przewozowe
- Prawa i obowiązki przewoźnika/pasażera
- Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych
- Rodzaje i zasady korzystania z biletów
- Bilet Elektroniczny
- Obsługa interesantów
- Sprzedaż biletów
- Polityka prywatności
Informacje
o kursowaniu pojazdów
tel. (81) 525-32-46