Przejdź do treści
A     A     A

Komunikaty


2013-11-22

Konsultacje w sprawie linii nr 73

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że w związku ze zgłaszanymi przez pasażerów wnioskami dotyczącymi powrotu linii nr 73 na trasę obowiązującą przed 2 października br., tj. przebiegającą ulicami: Wygodna - Głuska - Zorza - Kunickiego - Wolska - Fabryczna - Park Bronowice oraz złożoną w tej sprawie interpelacją Radnego Leszka Daniewskiego, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie we współpracy z Radą Dzielnicy Głusk, zorganizował dwa spotkania w przedmiotowej sprawie.

W wyniku odbytych spotkań z mieszkańcami ustalono, że Rada Dzielnicy Głusk w miejscach użyteczności publicznej przeprowadzi konsultacje społeczne w sprawie ostatecznego przebiegu trasy linii nr 73. Zgodnie z sugestiami uczestników spotkań głosowaniu zostaną poddane dwa warianty przebiegu linii:
· „stara” trasa przebiegająca ulicami Wygodna - Głuska - Zorza - Kunickiego - Wolska - Fabryczna - Park Bronowice
· wariant uwzględniający połączenie Felina z ul. Mickiewicza, zmodyfikowany dodatkowo o wybrane kursy na ul. Wygodną, celem dowozu i odwozu dzieci do/z szkoły przy ul. Zdrowej.
Konsultacje odbędę się w terminie od 27 listopada do 15 grudnia br., a głos na wybrany wariant będzie można oddać w poniższych punktach:

- w siedzibie Rady Dzielnicy Głusk przy ul. Głuskiej 138
- w sklepie „Plastuś” przy ul. Głuskiej 138
- w Zespole Szkół nr 9 przy ul. Zdrowej 1

Podmiot przeprowadzający konsultacje, tj. Rada Dzielnicy Głusk nie wyklucza wskazania dodatkowych miejsc zbierania głosów. Szczegółowe informacje nt. ewentualnych nowych punktów będą dostępne u przedstawiciela Rady. Z ramienia Rady Dzielnicy Głusk konsultacje koordynuje Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Głusk - Jerzy Wojciechowski.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy opis wspomnianych wariantów wraz z załączonymi rozkładami jazdy oraz wizualizacją trasy na mapie.

WARIANT I

Przebieg trasy linii nr 73 obowiązujący przed 2 października br.
Wygodna – Głuska – Zorza – Abramowice Prywatne – Zorza – Głuska – Kunickiego – Wolska – Fabryczna – Park Bronowice (powrót: Park Bronowice – Fabryczna – Lubelskiego Lipca 80 – pl. Bychawski – Kunickiego…)

ZALETY

• bezpośredni dojazd do szpitala w Abramowicach, do szkół przy ul. Zdrowej i ul. Mickiewicza oraz do dworca PKP
• możliwość przesiadki do pojazdów linii kursujących z dużą częstotliwością dojeżdżających w różne rejony miasta (linie nr: 6, 17, 29, 151 na ul. Kunickiego i nr: 9, 34, 158, 758 w rejonie Parku Bronowice)

WADY

• niska częstotliwość kursowania, średnio co 90 minut
• wydłużony czas przejazdu z uwagi na konieczność dojazdu na pętlę nawrotową
w Abramowicach Prywatnych
• krótkie postoje na pętlach i związane z nimi niewielkie możliwości dopasowania godzin odjazdów do potrzeb większości pasażerów
• brak bezpośredniego dojazdu do centrum miasta
• utrudnienia na skrzyżowaniach w rejonie ul. Lubelskiego Lipca 80 i Kunickiego oraz związane z tym opóźnienia w kursowaniu pojazdów

ROZKŁAD JAZDY
MAPA Z TRASĄ PRZEJAZDU

WARIANT II

Proponowany przebieg trasy: Felin – Doświadczalna – Droga Męczenników Majdanka – Kalinówka – Abramowice Prywatne – Zorza – [wybrane kursy: Głuska – Wygodna – Głuska –] Głuska – Kunickiego – Mickiewicza – Wyzwolenia – Głuska – [wybrane kursy: Głuska – Wygodna – Głuska –] Zorza – Abramowice Prywatne – Kalinówka – Droga Męczenników Majdanka – Doświadczalna – Felin

ZALETY

• większa częstotliwość kursowania (na ul. Zorza autobus średnio co pół godziny)
• większa liczba kursów w porównaniu do wariantu I, przy zachowaniu liczby wozokilometrów i pojazdów w ruchu
• bezpośredni dojazd do szpitala w Abramowicach oraz szkół przy ul. Zdrowej i ul. Mickiewicza
• możliwość przesiadki do pojazdów linii kursujących z dużą częstotliwością dojeżdżających w różne rejony miasta (linie nr: 17, 29, 151 na ul. Kunickiego)
• szybkie połączenie z węzłem przesiadkowym na Felinie, skąd w przyszłości będą odjeżdżać trolejbusy linii nr: 156 i 158.
• dłuższe postoje na pętlach, co przekłada się na większe możliwości dopasowania godzin odjazdu do konkretnych potrzeb pasażerów
• przejazd z pominięciem ulic generujących utrudnienia zapewni bardziej punktualne kursowanie pojazdów

WADY

• w przypadku wybranych kursów zwiększony czas dojazdu na pętlę nawrotową przy ul. Wygodnej (w celu dowozu i odwozu uczniów do/z szkoły przy ul. Zdrowej)
• brak bezpośredniego dojazdu do centrum miasta

ROZKŁAD JAZDY
MAPA Z TRASĄ PRZEJAZDU

Z punktu widzenia ZTM w Lublinie, wariant II jest bardziej optymalnym i korzystniejszym rozwiązaniem dla pasażerów.

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem