Aktualności
2013-12-12
Nie bądź bierny! Powiadom!
Jaś i Małgosia, Wilk z Czerwonym Kapturkiem oraz krasnoludki. To tylko niektóre postacie z bajek, którym na potrzeby kampanii „Nie bądź bierny! Powiadom!”, przypisano rolę chuliganów. Wszystko po to, by uwrażliwić mieszkańców na przypadki wandalizmu oraz zachęcić do szybkiego informowania służb o wszelkich zaobserwowanych wykroczeniach i przestępstwach. Kampania rusza 12 grudnia br. i potrwa do końca marca przyszłego roku.
Przekaz kampanii jest bardzo prosty. Widzę - reaguję. Poprzez akcję chcemy zaapelować i zachęcić pasażerów, by zadzwonili pod numer 112, 997 lub 986, gdy zauważą rozbijanie wiat przystankowych, słupków, gablot z rozkładami jazdy i ławek, naklejanie ogłoszeń na przystankach, dewastowanie siedzeń i wybijanie okien w pojazdach, niszczenie kasowników, malowanie graffiti na szybach pojazdów i na wiatach przystankowych, jak również inne sytuacje niebezpieczne i zagrażające życiu oraz wykroczenia i przestępstwa. Powiadomienia można także wysłać w sposób bardziej dyskretny poprzez sms pod numer 665 500 410 wpisując w treści: hasło „pomoc”, numer boczny pojazdu, nr linii, kierunek jazdy lub dokładną lokalizację przystanku oraz krótki opis zdarzenia.
Na potrzeby kampanii Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił policji oraz Straży Miejskiej logowanie do systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, który umożliwia śledzenie na mapie on-line, aktualnego położenia pojazdów komunikacji miejskiej. Dostęp do systemu z pewnością ułatwi służbom lokalizację pojazdu, którego dane zgłoszenie będzie dotyczyło. Ważny jest każdy sygnał, a kluczem do sukcesu ma być nasza wspólna aktywność. Dzięki temu strat będzie znacznie mniej, a zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe będzie można przeznaczyć na zakup nowych pojazdów, remonty infrastruktury czy montaż dodatkowych wiat.
Przestrzeń komunikacji miejskiej, w tym przede wszystkim infrastruktura przystankowa oraz tabor, narażone są na różnego rodzaju akty wandalizmu. Chuligani niszczą przede wszystkim wiaty, słupki, rozkłady jazdy i ławki. Dewastują również wnętrza pojazdów - wybijają okna, uszkadzają kasowniki, niszczą fotele i inne elementy wyposażenia. Graffiti namalowane na szybach wiat i słupków przystankowych to niestety bardzo częsty widok. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie na usuwanie skutków działalności wandali wydaje rocznie średnio kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Głównym kanałem promującym kampanię są plakaty. Ponad 700 plakatów będzie eksponowanych na przystankach komunikacji miejskiej oraz w autobusach i trolejbusach. Dodatkowo, na 50 monitorach LCD zamontowanych wewnątrz pojazdów będą emitowane spoty reklamowe. Ulotki dostępne będą w punktach sprzedaży biletów i obsługi mieszkańców. Na stronach internetowych organizatorów wyświetlane będą informacje
i banery. W roku 2014 przewidziana jest również dystrybucja biletów komunikacji miejskiej z grafiką dedykowaną akcji. Zakładamy, że kampania będzie miała swoje kolejne edycje w przyszłych latach i na stałe wpisze się w kalendarz działań promocyjnych miasta.
Organizatorami kampanii są: Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin Sp. z. o. o., Komenda Miejska Policji, Straż Miejska oraz Dzielnicowy Dom Kultury „Bronowice”, który na potrzeby kampanii wykonał projekty graficzne plakatów. Inicjatorem przeprowadzenia akcji w Lublinie jest Młodzieżowa Rada Miasta Lublin. Patronat honorowy nad akcją objął Prezydent Miasta Lublin, Krzysztof Żuk.
wstecz- Komunikaty
- Zmiana odjazdu linii nr 24 od 18 listopada br.
- Korekty w rozkładach jazdy ważne od 1 listopada br.
- Aktualności
- Zmiany w lubelskiej Strefie Płatnego Parkowania
- Lubelski Rower Miejski szykuje się do zimy
- ABC Pasażera
- Opłaty przewozowe
- Prawa i obowiązki przewoźnika/pasażera
- Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych
- Rodzaje i zasady korzystania z biletów
- Bilet Elektroniczny
- Obsługa interesantów
- Sprzedaż biletów
- Polityka prywatności
Informacje
o kursowaniu pojazdów
tel. (81) 525-32-46