Przejdź do treści
A     A     A

archiwalne


2016-11-16

Zapytania i odpowiedzi dotyczące postępowania na wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 20 autobusach komunikacji miejskiej

  

 

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, które nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych na „Wykonanie instalacji fotowoltaicznej zmniejszającej zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin w 20 autobusach komunikacji miejskiej”, do zamawiającego wpłynęły następujące zapytania:

 

1.   Czy zlecający posiada koncepcję - projekt rozwiązania technicznego ze wskazaniem podzespołów, wskazanej w postępowaniu instalacji, czy zlecający oczekuje zaprojektowania i wykonania oraz przeprowadzenia prób instalacji?

2.  W specyfikacji użyto sformułowania „bezinwazyjny montaż paneli fotowoltaicznych na dachu” proszę o uszczegółowienie tego sformułowania.

3.   Proszę o uzupełnienie informacji o parametrach instalacji elektrycznej pojazdu: napięcie instalacji, pobór prądu przez instalację pojazdu podczas jazdy oraz postoju, dla okresu letniego oraz zimowego, parametry baterii akumulatorów (ilość, rodzaj, pojemność, sposób połączenia, zabezpieczenia zwarciowe), parametry techniczne alternatora.

 

W odpowiedzi na zapytania wyjaśniamy:

Odpowiedź Ad. 1

Zamawiający oczekuje zaoferowania systemu fotowoltaicznego spełniającego wszystkie wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, zawartym w „Ogłoszeniu o postępowaniu”. W żaden sposób nie precyzujemy koncepcji jego wykonania i rozwiązań technicznych, a tym bardziej podzespołów systemu, ponieważ dopuszczalne będzie każde rozwiązanie, o ile spełni wymagania opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga dostarczenia gotowego systemu i jego instalacji we wszystkich 20 autobusach przed upływem wyznaczonego terminu realizacji zamówienia, tj. do dnia 31.12.2016 r.

Odpowiedź Ad. 2

Sformułowanie „bezinwazyjny montaż paneli fotowoltaicznych na dachu” dotyczy sposobu zamocowania do powierzchni dachu autobusu samych paneli fotowoltaicznych, który musi zostać wykonany w sposób niepowodujący naruszenia konstrukcji lub poszycia pojazdu (np. w wyniku nawiercenia otworów, przecinania dachu, wbijania mocowań, itp.).  

Odpowiedź Ad. 3

Zamawiający odnosząc się do poszczególnych parametrów instalacji elektrycznej pojazdu informuje, że:

1.   Napięcie znamionowe instalacji pokładowej autobusu wynosi 24 V.

2.  Pobór prądu wynosi od 0,5 A do 200 A, nie wliczając rozruchu silnika i jest sumą wielu prądów składowych, zależnych od stanu pracy poszczególnych systemów autobusu, a nie tylko
od wskazanych w pytaniu wykonawcy czterech stanów pracy (podczas jazdy oraz postoju dla okresu letniego oraz zimowego).

3. W każdym autobusie znajdują się po dwa akumulatory ołowiowo-kwasowe o napięciu 12 V każdy, połączone szeregowo. W pojazdach zamontowane są akumulatory o pojemnościach od 180 Ah
do 240 Ah (dwa o tej samej pojemności w jednym autobusie).

4. Zabezpieczenia zwarciowe istniejącej w autobusach instalacji elektrycznej są nieistotne dla funkcjonowania instalacji fotowoltaicznej.

5.   Instalacja pokładowa zasilana jest dwoma alternatorami o napięciu
     znamionowym 28 V i prądzie znamionowym 110 A każdy.

wstecz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Polityka prywatności. Więcej informacji.

Rozumiem